بر اساس یک گزارش جدید، تا پایان سال 2028 بازار پوشش های تبدیلی فسفاته (Phosphate Conversion Coating) به ارزش 2300 میلیون دلار آمریکا می رسد و نرخ رشد مرکب سالیانه (CAGR) 4.0% را تجربه می کند.

بر اساس پژوهش Future Market insights پوشش های PCC تا کنون مهمترین گزینه عملیات سطحی بوده اند و بازار کنونی انتظار یک رشد متوسط با بیشترین کاربرد در بخش خودروسازی را دارد. پوشش های PCC، جهت بهبود مقاومت به خوردگی، چسبندگی، مقاومت به سایش و زیبایی ظاهری به کار برده می شوند. رشد این پوشش ها علاوه بر صنایع اتوموبیل سازی در صنایع غذایی نیز مشهود است.

چین بازیگر اصلی در بازار PCC خواهد بود. چرا که بالاترین سهم بازار را در دست دارد و شاهد سریعترین رشد بازار در بازه پیش بینی شده یعنی 5.2% خواهد بود.

معرفی پوشش های فسفاته

پوشش های (تبدیلی) فسفاته اغلب بر روی قطعات فولادی جهت مقاومت خوردگی، روانکاری یا به عنوان پوشش میانی برای رنگ و سایر پوشش ها، اعمال می شوند. این پوشش به صورت یک پوشش تبدیلی اعمال می شود. محلول رقیقی از اسید فسفریک و نمک های فسفاته با اسپری یا غوطه وری به سطح اعمال می شود و با سطح واکنش شیمیایی می دهد تا تشکیل یک لایه غیر قابل حل و کریستاله فسفاتی دهد. این پوشش ها همچنین بر روی آلومینیوم، روی، کادمیوم، نقره و قلع اعمال می شود. انواع اصلی پوشش های فسفاته منگنز، آهن و روی فسفات می باشند.

یک پوشش فسفاته

عکس از:

http://customcoatinginc.com/bonderite-lubrite-2-manganese-phosphate-coating-for-steel-and-iron/